חידושים אדריכליים בבנין מוסדות החינוך.
.ובהן 660 תלמידים, 47 מורים - רובם מוסמכים ובעלי תארים אקדמאיים, אשר משתלמים בהתמדה ומחדשים את ידיעותיהם, חדרי לימוד נוחים, שלוש מעבדות, אולם המחשה והרצאות, ספריה וחדר עיון וקריאה, אולם התעמלות רב-מידות ומצוייד במיטב המכשירים, מגרש ספורט, גינה לימודית, אפשרות נוחה לנצל את אולם, בית התרבות לצעירים' לכינוסים ולאסיפות, בריכות השחיה העירוניות המפוארות למתן שיעורי תתעמלות ושחיה בחודשי הקיץ, וגולת הכותרת של מפעלנו - הפנימיה לילדי חוץ מוכשרים. זהו המאזן החיובי שהושג במשך שנים לא מעטות, שות צעד צעד, תוך התגברות על מיכשולים, שהכספי לא היה הקטן שביניהם. משני מקורות חשובים שאבנו עזרה מתמדת ועידוד בכל עת - מהעיריה ומתמיכתו הנאמנה והמתמדת של ציבור ההורים במפעלנו החינוכי, כשפעילותו הערה של ועד ההורים מהווה ביטוי נאמן לאהדה כללית זו.
''בשנת תשל''א סיים המחזור הראשון של חניכי הפנימיה את חוק לימודיו. בניית הפנימיה הושלמה וחיים בה כעת 160 חניכים: עבודת ההוראה מתנהלת לפי התכנית וההוראות של משרד החינוך והתרבות עם שינויים מסויימים, הנראים לנו רצויים ומתאימים לתנאינו, המיוחדים ואשר אישורו של המשרד ניתן להם.
'''בבית-החינוך קיימות ארבע מגמות החל מכיתה י''א : הומניסטית, חברתית, ביולוגית ומתימטית-פיסיקלית, ומגמת המסלול הארבע-שנתי החל מכיתה ט'. קיומו של מסלול זה מאפשר קבלת כל תלמיד בלי סלקציה (גם תלמידים שנכשלו בבחינת הסקר), כי בחינות המיון, שאותן עוברים תלמידי כיתות ח' מאפשרות, יחד עם נתונים אחרים, לסווג את התלמידים לכיתות עיוניות ולמסלול ואפילו רומזות מי מהם ילמד ערבית ומי צרפתית. יתר-על-כן : בחינות אלו קובעות את חלוקתם של התלמידים לקביצות הומוגניית לשם מתן שיעורי-עזר בחופשת הקיץ. הנתונים האחרים הם : תעודות כיתת ח', תוצאות הסקר, בדיקות פסיכוטכניות, חוות דעתם של מנהלי בית-הספר היסודיים ומחנכי כיתות ח' ושיחותיו האישיות, במידת הצורך, של מנהל המוסד עם התלמיד ועם הוריו. לתלמידי המסלול המוכשרים יותר ניתנה, אחרי שנת ההסתכלות הראשונה ואף השניה, האפשרות לעבור לכיתה עיונית.
''יחסנו לשיטת המעבר מכיתה לכיתה ולהגשת תלמידים לבחינות הבגרות השתנה במרוצת השנים - ולטובה. לתלמיד שקדן, מנומס, מחונך ובעל תכונות-אופי חיוביות מובטחת עליה עד כיתה י''ב והגשה לבחינות הבגרות אף כי אינו
354