3 שעות הסתכלות. הלמוד הזה הוא כלו לקוח מן הסביבה . הקרובה מן היער ותושביו החיים. את החמר לשעור כמעט שהתלמידים בעצמם מוציאים למורה. בקורו התלמידים בביה''ס הם כרגיל, מן ה32 הרשומים בזמן יש כמעט תמיד מ24-26. יש אמנם תלמידים מאחרים וביחוד אחרי ההפסקה הגדולה, אולם בזה אשמים תנאי- המקום, המים, הלחם הביתו מצוים בבית גוזלים לרב זמן מאחר מן הילדים ולכן הם מאחרים. חשבון ה' סוקניק: מחלקה ג'המחנך ה' גטמן: ממספר 30 מתחלקים: מהם קבועים 17 יציאו לפתח תקוה עם משפחתם: 5 מבפנים אין שויון- ב??? ביותר הבדל בי''ס. טובי התלמידים מביה''ס לבנות וגם של עזרה (מהם שהיו בביה''ס לבנות ועברו לעזרה בביה''ס היה סגור ולא שבו). סימפטום חותך לאו- נורמליות של כתה חסרון מעמד בינוני בתלמידים קרוב לחצי טובים וגם מאד השאר רעים (וגם מאד) ולכך קשה לכון את השעורים לכלל הכתה דבר זה בולט בכל הלמודים ובפרט בכתיבה ובלמוד המולדת. מצב אי-נורמלי הולך ועובר לאט לאט בכתה הולך ונוצה גבה בינוני ידוע (ע''י צרוף כי ישנם שבטובים להטובים שבחלשש. הרב הגדול של השעות נתן ללמוד העברית. |
26