| התוכן | עמוד קודם | עמוד הבא |

3 שעות הסתכלות.

הלמוד הזה הוא כלו לקוח מן הסביבה . הקרובה מן היער ותושביו החיים. את החמר לשעור כמעט שהתלמידים בעצמם מוציאים למורה. בקורו התלמידים בביה''ס הם כרגיל, מן ה32 הרשומים בזמן יש כמעט תמיד מ24-26. יש אמנם תלמידים מאחרים וביחוד אחרי ההפסקה הגדולה, אולם בזה אשמים תנאי- המקום, המים, הלחם הביתו מצוים בבית גוזלים לרב זמן מאחר מן הילדים ולכן הם מאחרים.

חשבון ה' סוקניק:
התלמידים לא התאומןבידי . התחלתו לכן בחזרה . התחלנו את לוח הכפל הקטן. יש לקוות שהרוב ושתיה בידי עותמן. סובלים מחסר מחברות וספרים. פותחים שאלות ותרגילים לפי הספר. תרגילי חשבון לשנה ב'.

מחלקה ג'

המחנך ה' גטמן:

ממספר 30 מתחלקים:
גימנסיה: 2,
עזרה בנים ובנות: 12
תחכמנו: 4
לבנות: 3
אלינס: 1
ביה''ס לבנים: 1

מהם קבועים 17

יציאו לפתח תקוה עם משפחתם: 5
יציאו לת''ת : 2
יציאו משום שהורו לעבוד: 3
יציאו ירדו לכתה ב': 3

מבפנים אין שויון- ב??? ביותר הבדל בי''ס. טובי התלמידים מביה''ס לבנות וגם של עזרה (מהם שהיו בביה''ס לבנות ועברו לעזרה בביה''ס היה סגור ולא שבו).

סימפטום חותך לאו- נורמליות של כתה חסרון מעמד בינוני בתלמידים קרוב לחצי טובים וגם מאד השאר רעים (וגם מאד) ולכך קשה לכון את השעורים לכלל הכתה דבר זה בולט בכל הלמודים ובפרט בכתיבה ובלמוד המולדת. מצב אי-נורמלי הולך ועובר לאט לאט בכתה הולך ונוצה גבה בינוני ידוע (ע''י צרוף כי ישנם שבטובים להטובים שבחלשש. הרב הגדול של השעות נתן ללמוד העברית.

26


| התוכן | עמוד קודם | עמוד הבא |

תיק מסמכים פרוטוקולים, תכניות לימוד, רשימת התלמידים, 1917, מיקום בארכיון: 4.75/5
באדיבות הארכיון לחינוך יהודי בישראל ובגולה ע''ש אביעזר ילין, אוניברסיטת תל אביב