נוער בקייטנה בחדשי החופש הגדול

נוער בקייטנה בחדשי החופש הגדול


מוסודותיה ונציגיה, ואנו שמחים על כל אפשרות של הרחבת האוטונומיה של חברת התלמידים אם רק תצמח ממנה תועלת חינוכית.

תופעה מרנינה היא חקשר שבין בוגרי בית-הספר לבין ביתם הרוחני לשעבר.

רבים מהם שומרים על קשר ביקורים ופגישות עם מוריהם. אף בשרתם בצה''ל מוצאים הם זמן, בדרכם לחופשה קצרה בבית, 'לקפוץ' לבית-הספר לשיחה חטופה. בוגרי בית-הספר, רובם ככולם, ממשיכים בלימודיהם במוסדות ההשכלה הגבוהה ורשאי בית-הספר להיות גאה בשמו הטוב ובהצלחתם של חניכיו, שיצאומהם אנשי-שם במדע.

''שאיפת בית-חספר לעתיד בשטח הלימודי - הרחבת המגמות, העשרת אמצעיו הפדגוגיים וציודו, כדי לקלוט כל תלמיד ולהגיע לכך שכל חניך, ללא יוצא מן הכלל, יסיים את חוק לימודיו במגמה המתאימה לכשרונותיו ולנטיותיו.

,הנהלת בית-הספר מתכננת מפעל להנצחת זכרם של 12 חניכי המוסד שנפלו במערכות ישראל. המפעל יקיף ארבעה אולמות : ספריה, חדר עיון וקריאה, חדר מוסיקה ואולם התייחדות, ובו ירוכזו עזבונותיהם של הבנים הבלתי-נשכחים.

''בשטח החינוכי פועלים רעיונות לשידוד המערכות המתודיות והפדגוגיות בשנים הקרובות : הרחבת האוטונומיה של חמורים לשם ניסוי שיטות מתקדמות המומלצות על-ידי האוניברסיטאות, הרחבת תפקידיהם של המחנכים והעמקת קשריהם עם ההורים ועם התלמידים, מתן סמכויות נרחבות לוועדות המקצועיות שימת דגש על עבודתם העצמית-מקורית של התלמידים, ויש מקום לרעיונות חדשניים נוספים. בשטח החינוכי ימשיך ויגביר בית-הספר את מאמצזו להקנות לחניכיו ערכי יסוד של תרבות אנושית לפי מיטב דרכה המתקדמת, ואידיאלים יהודיים-ישראליים, המקופלים במשנתם של א. ד. גורדון, ברל כצנלסון וחולמי עצמאות ישראל מגשימיה ומגיניה ''.

בית הספר ''מורשת ''

שנים רבות היו קיימות בבית-הספר הממלכתי-דתי ''בר-אילן'' כיתות ט' ו-י'' ובהן המשיכו ללמוד התלמידים שסיימו את כיתות ח'. לאחר כיתה י' התפזרו התלמידים לבתי-ספר תיכוניים בסביבה הקרובה או למוסדות חינוך ברחבי הארץ. חסרונו של בית-ספר תיכון דתי הורגש מאוד גם בין התלמידים הדתיים בסביבת כפר-סבא.

לקראת שנת-הלימודים תש''ד החליט קומץ הורים ובראשם יצחק וזאב אנטמן ונחמה כהן, כי הגיע הזמן להקים במקום בית-ספר תיכון דתי העומד

356


| התוכן | עמוד קודם | עמוד הבא