| התוכן | עמוד קודם | עמוד הבא |

את ספרנו חלק א' אולם ישנם מפגרים ומן הראוי להתחיל עוד פעם את החלק הזו.

בהסתכלות עברו על השקד ועל הצבר.

חשבון: ה' יונה:

עברו על שלש פעולות בגבול העשר חזרה. ישנן תלמידות מפגרות

ספורים: ה' רבלין:

הוא מספר להם ספורי המקרא ומוצא שלפי הצורה שהחמר נתן להם הם קולטים אותו יפה, ויודעים לספר היטב- בכלל המחלקה במספרה חניכחי-יפה .

מחלקת ב'

המחנך ה' שפיגלמן:

המחלקה בדרך כלל עושה רושם של מחלקה מסודרת,, ההבדלים בין התלמידים של בתי הספר השונים אינם בולטים באתם גם תלמידי העזרה אינם נופלים בידי ידיעותיהם מתלמידות ביה''ס לבנות כי אצלם נגמרה כבר שנת הלמוד השניה בסוף החרף. הגרועים שבתלמידים הם אלה שבאו מהאלינס אולם מספרם מועט המחלקה סובלת מחוסר ספרים. כמעט שאין ספרים צריך לרכז את כל הקשבת התלמידים על השמיעה וזה קשה מאד מפאת הפזור שהסופה גורמת, הקול אובד במרחב הסוכה. ונוסף לזה רעש רחשו העצים שביער. אנו לומדים 5 שעות ספוה''מק בשבוע, אבל יתכן שנקח את התנ'ך כי הספר הזה יותר מזה אצל התלמידים.

התחלנו את ספןר''המק מבראשית מפני שהיו תלידים שלא למדו כלל ספו''המק .

5 שעות עברית קריאה מתוך הספר הנמצא בידי התלמידים ''שפת ילדים'' חלק ב' - גם הפר הזה נמצא כ 5-4 אסמפלר בכל המחלקה.

3 שעות בכתיבה, רב השעות מקדשות להעתקה מן הספר אולם מאין לזמן כוכבים חבור בכתה.

25


| התוכן | עמוד קודם | עמוד הבא |

תיק מסמכים פרוטוקולים, תכניות לימוד, רשימת התלמידים, 1917, מיקום בארכיון: 4.75/5
באדיבות הארכיון לחינוך יהודי בישראל ובגולה ע''ש אביעזר ילין, אוניברסיטת תל אביב